mandag 23. juni 2014

Mat og trening

Mat heng nøye saman med trening. Dersom ein vil oppnå mål og resultat av treninga ein legg ned, må også kostholdet vera gjenomtenkt. Dette er ikkje nytt, og vi høyrer og les om det dagleg, opptil fleir ganger, om kor viktig det er med eit sunt kosthold. Men det eg sjølv har erfart, og som eg trur fleir kjenner seg igjen i, er at ein treng å bli minna på dette. (Alt med måte sjølvsagt, og på ein sunn og frisk måte) Kosthold er utrulig viktig, og ingenting er fasit. Råda endrar seg heile tida. Difor gjere dette emnet seg så spennande. Det er viktig at ein held seg oppdatert på kosthold, og blir minna på kva som er viktig for helsa og for å oppnå dine mål.

Alle hugsar vel denne kostholdssirkelen frå barneskulen ?!? :) Denne viser korleis ein bør tilstrebe det ein putter i seg. Grønt=bra, raudt=ikkje fult så bra. 

Eg veit kor viktig det er å få i seg mat rett etter trening, og å ete fleire måltid ila dagen, men jammen er det ikkje enkelt i ein travel kvardag.

Det eg har trua på, og som eg forsøker å leva etter, er å tilstrebe eit sunt og variert kosthold. Det er lita hjelp i å leve på eit par sunne produkt over tid. Då blir ein fort lei, får vitaminmangel, og har lett for å gå på ein smell og i staden ete usunn mat.

Nedanfor har eg lista opp nokon basic punkt som ein bør forøke å tilstrebe, enten om ein er stillesittande, mosjonist eller driv med toppidrett. (Råda er henta frå helsedirektoratet sine kostholdsråd)

- Tilstreb 4 måltider om dagen, + mellommåltider. (Frukost-lunsj-mellommåltid-middag          mellommåltid-kveldsmat.)

- Velg vatn som tørstedrikk. (Vatn er heilt nødvendig for å oppretthalde dei normale kroppsfunksjonane våres. Hjå ein frisk, voksen person med moderat fysisk aktivitet er omsetninga av vatn ca. 2-2,5 liter om dagen.)



- Unngå sukkerhaldig drikke til kvardagen. (Fyll flasker med vatn og set dei i kjøleskapet. Då fristar det meir)

- Et minst fem porsjoner grønnsaker, frukt og bær kvar dag. (Ein porsjon tilsvarar ca 100 gram. T.d ei gullerot, tomater og eple. Halparten bør vera grønsaker pga at frukt inneheld mykje sukker. I tillegg kan ei håndfull nøtter, ca 9 stk, vera eit sundt mellommåltid saman med ei gullerot.)



- Tilstreb grove kornprodukt i staden for lyst. (Det grove inneheld meir fiber og fullkorn, som både er bra for fordøelsen, gir metthetsfølelse samt at ein held på maten mykje lenger.)

- Forsøk å été fisk 2-3 ganger i veka.

- Velg matvarer med lite saltinnhald. (I dagens produkter er det ALTFOR mykje salt, i tillegg til at ein vel å salte maten)

- Tilstreb å vera aktiv minst 30 min kvar dag. (Små grep i kvardagen kan gjera stor forskjell for helsa di. Ta t.d treppene på jobben i staden for heisen, gå ein kveldstur eller dra i symjehallen.)

Eg utfordrar lesarane mine til å eksperimentere med desse råda, t.d ei veke, og sjå korleis kroppen fungerer. (Bra håpar eg !!! )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar